AMANIDA TÈBIA DE BRÓCOLI

#Verduras, hortalizas y ensaladas 06 marzo 2021



Beneficis del Bròcoli


Verd, versàtil i ple de propietats nutricionals. El bròcoli és una bona font de provitamina A (principalment en forma de betacarotens) i un dels aliments amb més contingut en vitamina C i àcid fòlic, fins al punt d’aportar en una ració (200 g) tres vegades la recomanació diària de vitamina C i la meitat de les ingestes recomanades d’àcid fòlic.


També és font de minerals, com el calci, el fòsfor, el potassi, i fins i tot de proteïnes d’origen vegetal, a més de tenir un alt contingut en fibra i ajudar el funcionament adequat del sistema digestiu.


Aquest vegetal de la família de les brasicàcies presenta nombrosos fitoquímics (glucosinolats, isotiocianats, indoles). Es tracta de químics naturals que tenen un efecte preventiu contra el càncer. Els fitoquímics són uns elements que col·laboren amb el cos humà i ajuden el seu funcionament correcte.


La forta acció antioxidant del bròcoli (principalment gràcies a l’aportació de la vitamina C i els betacarotens) evita l’oxidació de lípids en el nostre cos, a més de neutralitzar l’efecte perjudicial dels radicals lliures de l’oxigen. La seva capacitat antioxidant és impressionant i ajuda al bon funcionament del sistema immunològic, fet que constitueix un dels principals motius pels quals hem de consumir bròcoli amb regularitat.


La proposta que us faig és un semi cuit, gairebé cru i està realment bo. Proveu-lo, segur que us sorprendrà.


Necessitarem per una ració complerta o per dos més petites.







INGREDIENTS:

- 1.5 L d'aigua


- 150 g aproximadament de ramillets de brócoli


- 2 grans d'all


- Un tros de pebrot vermell (al vostre gust)


- 25 g d'oli d'oliva


- 20 g aproximat d'ametlles trossejades petites


- Sal al gust


- Reducció de vinagre




PREPARACIÓ:


1- Posem l'aigua al vas i una cullerada de sal i programem el bullidor a 100 g


2- Un cop bulli l'aigua, afegim el brócoli tallat i programem 5 min /105ºC / vel. cullera inversa.


3- Escorrem el brócoli amb el cistellet i l'esbandim amb aigua freda. Reservem en un plat.


4- Afegim els alls i el pebrot al vas amb uns 20/25g d'oli i programem 5 seg/vel.4 (ens ha de quedar a trossos petits)


5- Programem 5 min /temp.varmoma/vel. cullera inversa.


6- Reguem amb aquesta barreja el brócoli.


7- En una paella sense oli, enrrossim les ametlles trossejades i seguidament les tirem a l'amanida


8- Ho reguem tot amb una reducció de vinagre i ja la podem degustar.




US DEIXO TAMBÉ UN PETIT VIDEO AMB TOT EL PROCEDIMENT. 






No us oblideu de deixar un like si us ha agradat. ;-)


Moltes gràcies.